Motgångarna ska vi igenom

Det är tur att Hedda får leka av sig några timmar om dan på dagis. Jag är världens tråkigaste.. Nä nu ljuger jag lite. Jag KÄNNER mig som världens tråkigaste.
 
När jag väntade Hedda tyckte jag illamåendet kom direkt och stannade som tur va endast i en månad och jag fick Lergigan som hjälpte mig bra.
Nu har illamåendet kommit och gått men jag har inte förän igår känt att magen vill vända sig ut och in. Akuta kräkkänslor, ulk!!
Idag är det hemskt.. Vi som pratat om min STORA viktuppgång förra graviditeten och jag tänkte försöka va duktig denna graviditeten men med sånt här illamående kan jag inget annat än småäta. Det är det enda som hjälper. Det, lergigan och vila.
När Hedda var i magen hade jag bara mig själv att tänka på. Kunde vila hela dagarna. Dagarna blev också otroligt långa och tråkiga.
Den här tabletten fungerar också som lite lugnande, vilket gör att jag då är tröttare än tröttast. Pest eller kolera?
Ja det är förhoppningsvis bara en period och sen blir jag piggare och mindre illamående en period. Lagom till våren? Gud va jag längtar efter våren! Slippa overaller och alla andra vinterbonader.
 
En annan fundering jag har nu är vagn. Kommer vi ens behöva syskonvagn? Vi kan inte både ha singelvagn och dubbelvagn, inte gjorda av pengar.
Jag tänker när vi ska ut med hunden, Hedda fixar inte att gå långpromenader själv. Tror inte hon kommer klara det när hon blir tre heller.
Åkbräda har jag bara tyckt varit ivägen då vänner haft det. Man råkar sparka in i den hela tiden, den väsnas som om den hade en motor osv.
Hur jag än vänder och vrider på det hade en Bugaboo Donkey varit det bästa. Men också den dyraste!! Den kan lätt förvandlas till dubbelvagn till enkelvagn plus att jag älskar att ha mycket förvaringsutrymme kring vagnen. Den korgen man kan koppla på ÄLSKAR jag!
Eller behåller vi vår Teutonia Spirit S3 och sätter en kids2sit på? Fast orkar vagnen det?
Hur resonerar ni? Hade ni köpt syskonvagn? Hedda älskar att åka vagn men det kan ju ändras innan det är dags för bebisen att komma ut.
 
 
Idag kommer svärmor och stannar en vecka. Hon kunde nog inte valt en bättre vecka :)
Det innebär stor hjälp här hemma och jag får möjlighet till vilan..
 


Kommentarer
Gabriella

Vi har syskonvagn en babytravel och en singel brio go. Min Liam älskar att åka vagn 2.5 år. Hade aldrig klarat mig utan den. En kanon vagn för 6000kr vi kollade på buggaboo
men inte för de pengarna. Såg nu att babyproffsen kommit m en ny vagn för 4000 då det ingick väldigt mycket, värd att kolla upp!! Sen singel när jag är ensam m Tilda. Gratiiiiiiiis!!!'

2013-02-05 @ 23:01:50
Camilla

Har en kompis som hade 1:an sittandes ovanpå så som bilden visar , vagnen blev väldigt instabil och den kändes lättvält. För er som bor på landet med ojämna vägar hade jag aldrig vågat ha barnet uppepå. Bättre med en dubbelvagn.

2013-02-10 @ 20:20:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0