Hatar min kropp

Inte på det ytliga viset, inte för min tjocka mage.. Jag hatar den för att den begränsar mig! För att jag missar saker med mitt barn och min man. Min familj.
Idag har det varit jobbigt men jag va fast besluten att vi skulle fira Valborg med vänner som vi bestämt.
Strax innan det är dags att gå knäpper ryggen, inte den jävla ryggen igen!?
Kan inte gå med dem andra till elden, nä jag går hem och tar smärtstillande, hormonsprutan och sätter mitt ryggbälte om mig, jag SKA ner till elden med dem. Jag ringer och säger att de kan gå i förväg.
Bestämmer att cykeln får bära mig ner.
Förrådet är såklart fyllt med annat skit, asar ut det. Får med nöd o näppe ut cykelfan, låser och beger mig.. Punka!? WTF? Låser upp, knöglar ut nästa skitcykel, punka... Letar efter pump, hittar en men saknar munstycke. Helvetes... Slänger in allt och börjar gå... Gör ont, jag brister i tårar.
Nu sitter jag här och gråter av ilska att min fina familj är nere vid elden med vännerna utan mig.. Jag vill se Hedda skåda elden.. Jag vill inte va här, ensam igen..



Kommentarer
Ullis

Kramar till dig Anna! Vilken kämpe du är! ❤

2013-05-01 @ 21:39:06
Anna

Ullis: <3

2013-05-02 @ 19:36:23
URL: http://heddassyskon.blogg.se
Linda J

Jag FÖRSTÅR dig!! Vi har säkert inte alls samma smärtor men jag förstår till fullo det här med att man blir så jävla less och ledsen över att inte orka, inte kunna och att vara begränsad av sin egna jäkla kropp! Man är inte lat, men man har ont. Man vill göra, men inte få mer ont av det. Och jag kan riktigt känns frustrationen i det du skriver om cykeln, att när du väl slitit och haft ont med att få ut skiten så funkar det likt fan ändå inte. :( STOR kram!

2013-05-03 @ 22:46:55
Anna

Linda: ja eller hur!! Man kan bli tokig för mindre.. Kram tillbaka!!

2013-05-05 @ 20:42:50
URL: http://heddassyskon.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0