På gång..

I gårkväll kl 23 togs ägglossningssprutan, japp ägget är äntligen klart!!
Imorgon sker insemineringen, sista innan sommaren. För hoppningsvis den sista EVER!

Helgen har varit helt underbar.
I fredags kom våra nyfunna vänner från Småland och hälsade på. Det blev grill, god dricka, dessert, skratt och massa babbel! Sen stannade de över och åt frukost innan de begav sig hemåt. På vägen hem hämtade de sin lille valp Melker.

I lördags kom bror med flickvän. Också trevligt! Grill igen men ingen övernattning.

Igår matade vi ankorna, åt glass och gympade.
Helt slut va vi alla tre framåt kvällen.. Men jag har mått bra och vi har varit mer sociala än på länge just därför- känns så bra!



Kommentarer
Mia

Ja! Nu gäller det! :)

2013-05-13 @ 16:10:27
Linda J

Lycka till! Hårt hållna tummar härifrån! Kram!!

2013-05-13 @ 19:33:34
Linda H

Håller alla tummar å tår jag kan ❤❤❤

2013-05-13 @ 20:24:47
Lina

När jag läser din blogg så kan jag på nått sätt känna viss avundsjuka, att du har lyckas blivit gravid men sen att du fått missfall, sörjer jag, det gör ont, det vet jag, fast jag kan inte föreställa mig hur det känns att gå så långt in i graviditeten så du gjort.
Jag skulle ge vad som helst för att kunna få bli gravid, jag och min kille har inte lyckas på 3 år snart och vi kämpar med allt, hormoner, inseminationer, inte dricka alkohol, ha sex kring ägglossning, (om det nu sker).
Inget fungerar och nu har jag tappat hoppet, känner sån sorg och frustaton över att aldrig lyckas.
Har väl fått plus så där kring bim men sen 2-3 dagar senare så *poff* så är strecket borta!
Tårarna rinner ner ifrån mina kinder och hjärtat krossas i miljoner bitar.

Men när jag läser din kroniska sjukdom som du genomlider så känner jag att det finns fler som har jobbigt, som också kämpar med sin hälsa och som försöker leva för dagen och njuter av de bra stunderna som kanske inte alltid är så många som man önskar.
Du verkar stark och en otroligt levnadsglad person.
Självklart måste den som är stark få tillåtas att få vara svag för att orka leva.
Det gör just dig till en helt underbar person och just mig till en bra person.
(Har också allvarliga hälsoproblem, som jag kämpar med dagligen) =(

Men försöker se hopp jag också när jag finner styrkan...

Massa styrkekramar och lycko önskingar till er.
Hoppas ni får ett syskon till eran fina dotter och att ni får bli föräldrar nr.2

Kram.

2013-05-14 @ 04:23:24
Anna

Lina: ja vi är väldigt lyckliga att vi fått bli föräldrar! Vi har alltid sagt att får vi fler är det en bonus, vi har fått Hedda och det var det vi ville.
Sen blir det en kamp även med syskon, men inte på samma vis. Jag kände mig mer förtvivlad och ledsen när vi försökte skaffa Hedda. Nu är det mest jobbigt med behandlingen. Man skulle vilja veta, kommer det funka eller inte? Hade vi bara vetat så hade vi nöjt oss med det, vad än svaret var. Då ställer man in sig på det. Man slutar hoppas och längta..

Jag tackar för dina rader och önskar er all lycka till!!! Kämpa på!

Kram

2013-05-14 @ 10:15:45
URL: http://heddassyskon.blogg.se
Ullis

Håller tummar o tår för er o önskar er all lycka i världen! Kram

2013-05-14 @ 20:40:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0