Min lilla sjuka

Hedda är sjuk. Dunderförkyld med feber, snoooor i mängder, igenvarat öga, ont i sina små ben, 3 kindtänder på väg OCH tydligen ont i örat! Hur mkt kan man få på en gång? Lilla hjärtat..

Ögat undersöktes igår. De tror jag har ögonmigrän. Konstigt ord.. Jag har ju huvudvärk typ var och varannan dag men det har jag vant mig vid. Värktabletter och bita i hop, typ.. Men huvudvärken och min synstörningar är typiska migräntecken, och aura. Aldrig hört talas om aura, klart jag skulle ha det då. Skönt att det dock är helt ofarligt! Men jobbigt..

Är idag på dag ägglossning +7, sprutan +9. I slutet av veckan vet vi.. Jobbig väntan.

Tack för era tumhållningar!!!

Ps, pundarögat på bild, fick droppar som vidgade pupillen, såg ut som ja att jag tagit nån olämplig substans! Ds



Kommentarer
Linda J

Ja, som om det skulle vara förvånande så har även jag sk ögonmigrän... Sitter kanske i ryggen på oss? ;)

Jag började få det under gymnasiet, men får det väldigt sällan. I bland kan jag får det ofta i perioder. Får det ibland vid väderomslag osv. I mitt fall varar det endast ca 30-60 minuter om jag lägger mig o vilar/blundar. Har bara nån enstaka gång fått rejäl huvudvärk till det, vilket är skönt att slippa. Mitt blir som ett "bumerang"format flimmer i ögat som stör, det går inte att koncentrera sig på nåt alls under tiden. Köra bil är ingen höjdare ;)
Kram på dig! Längtar tills vi får veta om ert test, speciellt om det är positivt!!

2013-05-21 @ 12:59:48
Linda H

Stackars Hedda :(( Hoppas hon blir bra snart ❤

Åhh, tänkte på dig innan idag å funderade på hur de gick... Hoppas det går vägen ❤❤❤

2013-05-23 @ 18:46:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0