Jävla besserwisser!

Hatar folk som är så jäkla snabba på att hitta fel och att de är så vansinnigt duktiga själva!!

Bara för att jag nu klagar över mitt mående behöver inte det betyda att jag är mindre glad över graviditeten!! Inte heller att jag är vekare än nån annan.

Så om man inte kan skaffa barn och adopterar (som är sista utvägen i många fall) så har man inte rätt att ibland klaga? Tycka att tonåren är jobbiga? Trotsen? Etc. Ska man kanske bara knipa och va glad att man iaf har barn? Tro mig, det är man. Jag skrattade mig inte genom resorna att bli gravid precis. Men att de som blir gravida genom att lukta på ett par kallingar ska få beklaga sig, det e mer ok då?

Nä käft på er som inte vet ett skit om min lycka och mitt mående!!



Kommentarer
Moa

Skulle illamåendet va mindre jobbigt för någon som kämpat? Skulle foglossningen va mindre smärtsam för någon som kämpat i år för att bli gravid? Man kämpar sig blå för att lyckas få gåvan att bli förälder och i vissa fall får man kämpa sig igenom de värsta 9 månaderna i sitt liv. De som säger något om att man inte skulle ha rätt att må dåligt i sin graviditet pga man har fått genomgå helvetet för att komma dit, har aldrig genomgått en jobbig graviditet och aldrig fått känna på hur det psykiskt bryter ner en att inte lyckas bli gravida när man önskar. Nä, må dåligt med gott samvete och försök att inte bry dig om alla dessa människor som anser sig ha rätt att tycka i saker de inte har med att göra! Energisugare klarar man sig bättre utan, fokusera på de som ger ist för att ta! Hoppas illamåendet lägger sig! Pepp pepp

2013-02-10 @ 14:39:53
Amanda

Känner igen det där! Graviditet är ingen sjukdom nej men ett tillstånd som får en att må illa i 12 veckor och kanske mer! Fråga hur de skulle känna för kräksjukan i 12 veckor! Blir så irriterad! KRAM

Anna

Tack fina ni!!

2013-02-10 @ 21:10:46
URL: http://heddassyskon.blogg.se
Linda

❤❤❤

2013-02-10 @ 21:48:54
Josephine

Håller med övriga talare! En känsla är subjektiv och om du vill gnälla och klaga över hur dåligt du mår så gör det med all rätt! Jag är överlycklig för min graviditet men det går inte en dag då jag inte gnäller eller klagar över jobbig foglossningen är eller hur obekvämt det är när jag ska sova att jag bara vill skrika rakt ut och gråta som ett barn. Skit i energibovar! STOR kram till dig. <3

2013-02-11 @ 07:02:33
sofia wastegren

det låter som något man säger om man inte har barn för har man barn så vet man att känslorna går väldigt mycket upp o ner. Häromdagen var jag på sånt vansinnigt dåligt humör, hade knappt sovit något flera dagar i rad för att theo antagligen haft öroninflammation och så tröttheten pga graviditeten, och har man redan barn o ta hand om är det inte så lätt o vila. Älskar jag mina barn mindre för det?? ABSOLUT INTE!!! skulle inte kunna leva utan min Theo!! men mammor e faktiskt också människor och ibland når man sin gräns över hur mycket man orkar. Jag förstår dig Anna att det måste vara extremt jobbigt med illamåendet, jag vet, för jag har också mått så illa och det är fruktansvärt man orkar ingenting. Som tur är hade jag illamåendet med första barnet i magen vilket innebar att jag kunde vila hur mycket som jag ville, men nu har du ju ett till barn o ta hand om. Kämpa på min fina vän och ta hand om dig <3

2013-02-11 @ 12:38:27
Emmilie

Hej!
Jag har "följt" dig på avstånd på familjeliv i tråden om att analysera svaga graviditetstest, ich jag måste bara få säga Grattis! Jag kan ärligt erkänna att mina tårar har runnit för dig de månader ni har försökt! Gick själv genom ett helt helvete innan vi äntligen fick vår son (han fyller 1 år i morgon)! Men när jag såg att du äntligen fått ett + blev jag så glad att jag skrek och tårarna rann! Kändes som att det var en vän som berättade den glada nyheten! Nu håller jqg tummarna för att allt går bra och att "viochdu" snart får känna lyckan av ett plus hon oxå!

2013-02-13 @ 10:26:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0