5+3

Tänk så tidigt, och hela världen slår runt. Redan har det lilla i magen förändrat ens tankar och känslor.
Det går inte en sekund utan att jag tänker på det, jag är gravid... GRAVID! Fattar ni?
Det första som slår mig på morgonen när jag vaknar, det gror en till glädjespridare i min mage. En till frisk fläkt som kommer förgylla mina dagar som storasyster gör? Jag är kanske dum som tänker så långt.. men kan inte låta bli.
Tanken att förlora det är också där, ständigt. Den maler, och maler.. jag slår bort den och den syker upp igen.
Första 12 veckorna är de mest riskabla sägs det, men vad säger att det går bra efter dem veckorna då? Jag kan inte gå och oroa mig en hel graviditet. Hur sunt är det då? Jag njuter av varenda sekund det här pyret ger mig, försöker hålla mig till den positiva andan.
 
Jag har funderat en del på hur jag ska förhålla mig till denna bloggen. Jag har ju bloggat sedan 2007 från och till. Det började jag med för att jag ville få ur mig mina känslor och jag älskar att skriva så en blogg kändes som något för mig.
Sen kom Hedda, tiden fanns inte, inte heller orken. Jag startade en gravidblogg just för Hedda när jag gick gravid, den har jag skrivit ut och gjort till en bok som hon senare ska få. Det var tanken med även denna bloggen. Men nu går tankarna till att jag vill ventilera även annat. Jag kan inte ha olika bloggar för jag kommer inte sköta om de båda. Så ni kära läsare, det ni får läsa här återstår att se. Jag har inte bestämt mig än.
 
Dagen idag har varit helt perfekt.
Efter en tung och jobbig dag igår gick jag till sängs vid 21. Hör och häpna, imorse vaknade jag och Foffo av oss själva kvart i åtta och tittade på varandra. Har Hedda någonsin sovit såhär länge?
Och när fick jag vakna av mig själv senast? Efter bara ett par minuter hör vi "pappa...?"
Dagen kickade igång, såklat på maxfart just i dotterns smak.
Det blev frukost, hundpromenad och sen en tur till stan. Present, jacka, fårskinnstofflor etc inhandlades och sen hem för lunch. Middagslur på det sen kom mormor och fikade med oss.
Nu har jag och Hedda lekt med tågbanan en stund och kvällen bjuder på pizza och som vanligt - S O A maraton!!! I love it!
Ingen melodifestival här inte, nepp..
 
Jag klappar magen och hoppas att ni har det lika mysigt som jag!
 
 
 


Kommentarer
ViLängtar

Njuuuuuuuuut min vän. Njuuut :)

Svar: Trust me, I am! <3
heddaellerhugo.blogg.se

2013-02-04 @ 18:34:28
URL: http://vilangtar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0