Vänta.. Ta om det där!?

Ja idag har det varit en av de snurrigaste på länge. Hur får jag ut detta i text?

Sedan förra veckans jobbiga upptäckt har vi gett upp hoppet om denna graviditet. Jag va nästan irriterad över hur de kunde dra ut på lidandet på det här viset. De hittade ingen hjärtpuls, på tre ultraljud vid olika tidpunkter. Min blödning och att mitt mående ändrats, allt tydde på att bebis inte levde. Eftersom vi är under behandling vill de inte göra ngt förhastat. Hcg testet ,som också är en av bitarna som måste stämma, gick upp liiiite förra veckan ville de avvakta.
Idag tog jag nytt test 11:40. Blev hämtad av Foffo på csk, vi käkade lunch och va tillbaka på sjukhuset vid 13:00 för svaret och vul (vaginalt ultraljud). Svaret hade inte kommit. Undersökningen visade att det troligtvis varit tvillingar- tvåäggstvillingar.
Det hittades då en ny hinnsäck! Inget hjärtljud och mindre än senast.
Får veta att läkaren glömt märka blodprovet som akut, får ny tid 15:00. Foffo åker till jobbet, jag vill krypa ur mitt skinn. Gråter, vill försvinna. Ge oss bara ett svar!? Under tiden skriver min läkare operatinspapperna, beställer tid för skrapning på torsdag.
14:50 sitter jag där igen... Blir inkallad 15:25.. Svaret har kommit. Värdet har ökat som i en normal graviditet!!!!!!! Får höra läkarens spekulationer och så han tror det ligger till.
Två ägg har befruktats. Ett tog fart direkt och växte, det fostret vi såg hjärtat slå på. Den andra kickade inte igång förän efter och nu när första fostret dött har den kvarvarande tagit över helt. Då ligger den isf ett par v efter och då för tidigt att se hjärtpuls. Blödningen de sett på skärmen tros nu va den andra hinnsäcken som först nu syns eftersom den är utvecklad senare.

När man kommer in med blödning i v 6-7 beror 50% av dem missfall. Har man sett hjärtat minskar procenten till 10%. Klart jag trodde jag va en av de tio, och det va jag till en viss del.

Läkarna är upprymda och tycker detta är så spännande! Lagom spännande tycker vi. Men vi är nu hoppfulla igen!!

När han sa "något lever där inne!" Så började jag nästan skratta, visste inte hur jag skulle reagera. Hjärtat pumpade på som bara den. Vågar jag va glad? Kan jag hejda mig!?

Vi har valt att va glada åt det här, och det som händer får hända NÄR det händer.

Nu väntar vi IGEN. På måndag är nästa tid. Tills dess ska vardagen försöka funka. Vet inte hur!

Snälla lilla kämpe, klamra dej fast vid mamma! <3



Kommentarer
Amanda

ÅÅÅÅÅÅåååå vilket mirakel!!! Hade en känsla av att det inte var kört har tittat in här hela dagen!! Detta gjorde min dag :) Härligt att ni är glada igen, hoppas för allt i livet att det går bra nu!!!! :DD

Camilla

Kan bara instämma med ovanstående inlägg. Håller tummar och tår
/ Camilla

2013-02-19 @ 20:06:51
Carolin

Kom in på din blogg av en slump. Oj vilken resa. Håller tummar o tår för att den andra lilla filuren hänger kvar :) makalöst hur kroppen fungerar. Tur de gör de där testerna för att se om värdena stigit. Lycka till!!!!

2013-02-19 @ 20:08:05
Therese

Men åh, håller tummarna så hårt jag kan att allt går bra nu!!

Kram Therese

2013-02-19 @ 20:21:04
URL: http://husochtradgard.blogspot.com
sofia wastegren

ååå Anna!!! det är ju helt fantastiskt!!! ja, lilla livet nu stannar du där!!! Jag ska tänka positiva tankar åt ert håll hela tiden att lilla livet ska stanna där inne i magen ( tror på positiv energi) <3<3<3<3<3 och du förtjänar inte att något mer händer nu! ( men jag har en känsla av att detta kommer gå bra! :))

2013-02-19 @ 20:31:05
Linda J

Haha!! underbart! Ska hålla alla tummar jag bara nånsin kan Anna! Förstår att detta tär att inte få veta, men hellre liiiite hopp än inget hopp !;)

Fråga Calle vad jag sa till honom för ett par dagar sen... Ja, svaret har du ju själv skrivit i bloggen ovan ;) Började till o med skriva på chatten på fb till dig, men avbröt mig för jag ville inte måla upp en solskenshistoria när det kanske inte alls var så. Tänkte att det kanske gjorde mer nytta än skada. Men nu hoppas jag på att eftersom jag tänkte så, och ni sen fått dessa svar idag, så ska det förhoppningsvis vara meningen att det ska gå vägen! jag HOPPAS och ÖNSKAR för ER skull!!!

2013-02-19 @ 20:33:02
Josephine

Men det är ju helt underbart!! Vilken tur i oturen att läkarna har dragit ut på ert lidande och inte gett upp. Tänk om man hade gjort en skrapning för tidigt utan alla resultat i handen.. Huja, hemska tanke.. Nu håller vi alla tummar och tår att det lilla livet klamrar sig fast och att hon eller är han är en lika god kämpe som sin mamma..! Kramar! ❤❤❤

2013-02-19 @ 22:14:54
Ester

Helt fantastiskt och otroligt härligt! Njuter!

2013-02-19 @ 22:45:39
URL: http://trollensmamma.se
Moa

Heja heja! Håller alla kroppsdelar som går att hålla för er! Hoppas veckan går fortare än fort och för fortsatta positiva besked!

2013-02-20 @ 01:21:13
Annika

Jag tror inte det är sant, vilken härlig informaton! Nu hoppas vi såklart att det här var meningen och att allt ska gå bra!!!
Stor lyckokram!!

2013-02-20 @ 07:21:12
Ida

Bölar, bölar å bölar, å hoppas, hoppas å hoppas! Lycka till! <3

2013-02-20 @ 14:09:47
Ullis

Detta är ju helt fantastiskt Anna❤❤❤Detta måste vara meningen, ni förtjänar all lycka i fortsättningen! Håller tummar o tår!!! Kramar

2013-02-20 @ 18:54:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0