Står stilla..

7:30 nytt test togs för att kolla om värdet stigit som det ska i en graviditet.
2 timmar senare får jag träffa en akut gyn läkare som berättar att det stigit från 33 000 till 36 000. Inget normalt men ändå en stegring..
Nytt vul görs och än en gång får jag se att fostret inte har hjärtslag.
Blödningen som de såg sist ligger kvar som en mörk stor fläck på ultraljudsbilden.
Läkaren bestämmer att vi ska avvakta eftersom värdena ändå ökat, dock inte normalt.
Ny tid 19/2 och då jag tar nytt blodprov och ser hur det stegrat/sjunkit sen sist. Då bestämmer vi också om jag ska skrapas eller om de ska framkalla ett mf på sjukhuset. Jag vet inte vad jag ska välja.. Vill helst bli skrapad, då vet jag att de tar bort allt. Det kan ju va så att allt inte kommer ut av sig själv vid framkallning av mf. Får se vad de rekommenderar.

Ville få ett avslut idag. Ha en helg som va lugn med min familj. Nu går vi och är ovetandes om när det kommer, det kan ju ske av sig själv innan den 19/2. Då blir det plötsligt akut och vi måste åka in IGEN!! Trött på turerna..



Kommentarer
mia

Usch, stackars er. Varför ska de tortera folk på det viset. Om det nu verkligen är så att där inte är någon aktivitet och inget hjärtslag, varför kan de inte vara humana och hjälpa er att få ett slut så att ni kan bearbeta er för att gå vidare. Kram

2013-02-15 @ 16:32:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0