En till bra dag!

Hedda har varit heldag på dagis idag också pga min sjukskrivning. Då passade jag på att ladda batterierna med lite bebismys i form av Walle! Åh en sån gosunge! Jag blir alltid så rörd av barn. Så perfekta på deras egna lilla vis. Oskyldiga och har sitt liv framför sig. Deras spännande resa har precis påbörjats. Att sen en av ens närmsta finaste vänner föder en så fin gosse gör ju inte att känslorna hålls tillbaka, de svämmar över! :)
Och för att inte tala om alla vi mammor som bär på dessa mirakel! Jisses vilka idoler jag har. Vissa väcker mer beundran än andra. Sandra, du vet att jag e stolt över dig!!

Kvällen har delats med en toppad Hedda, leksen mormor och en trött pappa. Jag har gjort focaccia med soltorkad tomat och oliver som vi smaskade på till kvällsmaten. Nu har mormor åkt, Hedda nattad och denna mamman ska hoppa ner i soffan brevid pappan.

En ny grej. Vi har länge pratat om att skaffa en kompis till Wilma. Vi vill gärna ta över en herrelös hund, adoptera. Erfarenheter? Tips?
Räcker man kollar på blocket så hittar man mängder med hundar man vill hjälpa. Blir så arg på nötter som skaffar djur som nån sorts attiralj!!



Kommentarer
Linda J

Jag såg nåt om hundar som varit slädhundar i ett företag som nu skulle avvecklas, på facebook...huskys av olika slag. Fanns allt från valpar till vuxna hundar...Kanske inte den typ ni tänkt, och var nog bra långt norrut...
Men finns det inte typ "Kattkommande Syd" fast för hundar? Fin tanke förresteN! kRAM!

2013-02-28 @ 21:27:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0