Bearbetar olika

Att jag är så kall till detta som sker kan skrämma mig. Inte likt mig.
Jag är nollställd, vill ta ut det, gå vidare, inte tänka på det. Tycker t.om det känns tjatigt. Det gick inte bara, ngt var fel. Jag litar på att det var meningen, thats it. Jag vill läka nu!
Foffo behöver ventilera, undrar vad som gått fel? Varför säger läkarna så olika? Varför är det bråttom att skrapa mig? Hur kunde vi se ett hjärta slå och sen timmarna efter hade det slutat?
Jag nästan struntar i vilket, vad spelar det för roll?

Jag försöker svara på foffos frågor och han lyssnar på mina knäppa slutsatser. Vi kramas, vi blir starkare ihop, vi älskar varandra. Vi njuter av vår Hedda! Som vi alltid gör.

Hedda påminner om vad vi har, men också vad som inte gick vägen.
Men jag orkar inte tänka så, jag vill bara ha fredagen över och sen börja må bättre.

Jag började blöda på nytt i fm. Jag mår ff illa och värken i magen kommer och går. Jag väntar på att det ska slå till ordentligt. Yrsel, illamående och ömmande mage. Känner mig svag. Jag har frågat mig själv under de här dagarna om jag ens borde ha två barn? Trots att jag vet hur mkt jag vill. Konstigt va knäpp man kan bli av sånt här. Det försvann ju av en mening?

Jag knappar bara ner en massa ord, jag hoppas ni kan läsa mellan raderna och kanske tänka er hur jag har det utan att jag skriver utförligt..



Kommentarer
Linda J

Skickar en stor kram Anna! <3

2013-02-14 @ 23:24:22
sofia wastegren

vill också skicka en stor kram, vad vi kvinnor ska behöva gå igenom mycket med våra stackars kroppar. Så onödigt med missfall, tär ju så mycket på ens kropp. jag läste iallafall att det är väldigt ovanligt att man får två missfall efter varandra, enligt statistik, en liten tröst kanske och att våga gå vidare så småningom? <3

2013-02-15 @ 11:13:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

heddassyskon.blogg.se

Januari 2013 blev jag gravid efter lång hormonbehandling och allt vad det innebär, vilken lycka -enäggstvillingar!! Lyckan va kort, började blöda samma dag som vi fick skåda hjärtat slå. Med två veckors mellanrum försvann de, en efter en. Efter skrapning och bearbetning är vi nu igång igen - mot ett syskon till vår Hedda!

RSS 2.0